Byli jsme u toho
1956 - havárie velkorypadla DO 800
ÚAM stanovoval příčinu poškození stroje.
Příčinou havárie bylo prasknutí základové plošiny stroje.
Následovala optimalizace konstrukce základové plošiny stroje.
1971 - most SNP v Bratislavě
Na základě měření proběhlo posouzení a zesílení kotevních lan mostní konstrukce.
1971 - 1973 Dynamická měření TV věží
Bylo prováděno měření vlastního kmitání věží vysílačů ve větru a úprava tlumičů kyvu věží a návrh nových rozražečů větru TV vysílačů Ještěd, Kamzík, Králova Hoľa, Klínovec, Krežava, Cukrák.
1972 - Dynamické měření mostních konstrukcí
Pomocí buzení raketovými motory proběhlo měření dynamické odezvy mostních konstrukcí (most ve Velkém Meziříčí, Žďákovský most, Přístavný most v Bratislavě).
1976 - Přesun kostela Nanebevzetí panny Marie v Mostě
Přípravné práce na přesun kostela, odzkoušení technologie přesunu. Optimalizace přepravní rychlosti pomocí tenzometrických měření na obvodovém zdivu během samotného přesunu.
1978 - 1986 - Řešení konstrukce zařízení jaderných elektráren
Spolupráce při návrhu konstrukčního řešení velkých tlakových nádob pro JE Dukovany.
1980 - vývoj železničního podvozku pro převoz PG VVER 440
Návrh konstrukce železničního podvozku a realizace měření s cílem zajištění bezpečné přepravy zařízení z výrobního závodu na JE Dukovany. Později i PG VVER 1000 pro JE Temelín.
1990 - dosud - Zajištění provozní spolehlivosti jaderných elektráren EDU a ETE
Sledování provozních parametrů a zatížení zařízení jaderných elektráren s cílem zajistit spolehlivost a bezpečnost dlouhodobého provozu.
2005 - Tlumení buzeného kmitání parovodů JE Volgodonská a Balakovská
Akustická modální analýza a odhalení zdroje buzení kmitání vysokoenergetických parovodů během provozu na jaderných elektrárnách. Kořenovou příčinou bylo odtrhávání turbulentního proudění páry na T-kusech. Numerická simulace proudění směsi páry a návrh nového uspořádání potrubí.
2009 - měření Lochkovského mostu
Kontrolní měření statického zatížení Lochkovského mostu během výstavby a následného provozu.
2011 - Svařovací proces vnitřní konstrukce reaktoru ITER
Optimalizace svařovacího procesu vnitřní částí reaktoru ITER za cílem minimalizace zbytkových napětí a konečných deformací vzniklých chladnutím svarových spojů.
2015 - Crash Test tramvaje EVO
Provedení porovnání výsledků skutečného crash testu konstrukce tramvajového vagonu v měřítku 1:1 a dynamické simulace na numerických modelech. Návrh konstrukčních úprav vedoucích ke zvýšení bezpečnosti celého vozu.
2018 - Měření vibrací na výhybkách
Provedení měření vibrací na rychlostních výhybkách koridorových tratí v České republice.
2020 - Inovace řešení oprav svařovaných konstrukcí
Inovace řešení oprav svařovaných potrubních konstrukcí z materiálu CrMoV. Po nalezení trhliny ve svaru parovodního Y-kusu byl proveden návrh na opravu vybroušením a novým návarem tak, aby bylo zamezeno vzniku nových trhlin.
2022 - Čištění parogenerátorů na JE Dukovany
Posouzení měření a vyhodnocení následků provedení čištění parogenerátoru VVER 440 2. bloku na JE Dukovany. Simulace na MKP modelu nových termohydraulických poměrů během skutečného provozu PG.